یاران امام عصر یاری می شوند
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: ، ، ، |

یاران مهدى(عج) یارى مى‏شوند

آپلود رایگان عکس و فایل

وعده خدا در مورد سرکشى و سرکوبى قوم یهود، یک بار در تاریخ واقع شده است، پس منتظر تحقق وعده‏هاى دیگر خدا باشید. قرآن کریم در آیه پنجم و ششم سوره اسراء به سرکشى و فسادگرى اول بنى اسرائیل در تاریخ اشاره کرده و مى‏فرماید:

 Description: http://yaseen.ir/wp-includes/js/tinymce/plugins/wordpress/img/trans.gifفَإِذَا جَآءَ وَعْدُ أُولَیهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنَآ أُوْلِى بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْداً مَفْعُولًا* ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّهَ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَکُم بِأَمْوَلٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَکُمْ أَکْثَرَ نَفِیراً

و هنگامى که نخستین وعده (از آن) دو فرا رسد، (گروهى از) بندگان سخت نیرومند (و جنگ آور) مان را بر شما بشورانیم، و میان خانه‏ها (یتان براى سرکوبى شما) به جستجو در آیند؛ و [این‏] وعده‏اى واقع شده است.* سپس دوباره، (پیروزىِ) بر آنان را به شما باز گردانیم، و شما را بوسیله اموال و پسران امداد رسانیم، و نفرات شما را بیشتر (از دشمن) قرار دهیم. 

نکات و اشارات

۱. مقصود از فسادگرى و سرکشى اول بنى اسرائیل همان است که در تاریخ آمده است که بیت المقدس توسط داود و سلیمان پیامبر «ع» ساخته شد. و بُخت النصر پادشاه بابل در حدود ۵۸۷ قبل از میلاد بر آن هجوم آورد و آن را ویران کرد. و این شهر حدود پنجاه سال به همان حال باقى ماند تا زمان کورش پادشاه هخامنشى ایران که یهودیان را از اسارت نجات داد و فلسطین از نو آباد شد.


۲. از واژه «عباداً لنا» استفاده مى‏شود مردم (بابل) که به یهودیان حمله کردند مردمى باایمان بودند. که خدا بوسیله آنها از فسادگرى یهودیان انتقام گرفت.


۳. از این آیات استفاده مى‏شود که خدا پس از شکست سخت بنى اسرائیل در سرکشى اول، باز به آنان لطف کرد و به آنان قدرت و شوکت و نیروهاى کارآمد عنایت فرمود. و آنها را بر دشمنان پیروز ساخت و در این رابطه به آنان اموال داد تا اقتصاد آنان قوى شود و نیز به آنان پسرانى عنایت کرد تا نیروى جنگى کارآمد داشته باشند.


۴. در برخى احادیث آیه اول بر قتل امام على «ع» و آیه دوم بر یاران امام مهدى (عج) و یا رجعت و یا کسانى که قبل از قیام آن حضرت قیام مى‏کنند، تطبیق شده است. چنانچه امام صادق (ع) در تأویل آیه‏ مى‏فرمایند

 «و فساد قتل امیرالمومنین و زخمى شدن حسن بن على (ع) است و منظور از هر آینه طغیانى بزرگ مرتکب خواهید شد قتل امام حسین (ع) است، «پس هنگامیکه وعده اول آنها برسد» یعنى هنگامیکه زمان پیروزى حسین (ع) شود بر مى‏انگیزیم بر سرتان بندگانمان را که پر توان گوشه و کنار هر دیارى را پى جوئى کنند که آنها گروهى هستند که خداوند قبل از قیام قائم (ع) بر مى‏انگیزاند که هیچ امر رها شده‏اى از آل محمد را نمى‏گذارند مگر آنکه آنرا در خواهند یافت و این وعده محقق الهى است. «صافى، ج ۳، ص ۱۷۹ و نور الثقلین، ج ۳، ص ۱۳۸»

اگر دوباره ستم، اهل حق زبون سازد

وگر زخون، همه جا جمله لاله گون سازد

نموده وعده خدا آورد عبادى را

که تخت و تاج ستم را زسرنگون سازد

البته روشن است که اینگونه احادیث بطن آیه را بیان مى‏کند یعنى مفهوم آیه در مورد وعده سرکشى قوم یهود را گسترش داده و شامل ملت اسلام نیز کرده است. و مصادیق جدید آیه را بیان نموده است. که همان قتل امام على «ع» است. و در قیام یاران مهدى «ع» به نوعى جبران مى‏شود. و مؤمنان واقعى پیروز مى‏شوند.

آموزه‏ها و پیام‏ها:

۱. پیام آیه اول آن است که وعده خدا در مورد سرکشى و سرکوبى قوم یهود، یک بار در تاریخ واقع شده است. (پس منتظر تحقق وعده‏هاى دیگر خدا باشید.)

۲. پیام دیگر آیه آن است که وعده‏هاى الهى حتمى است.

۳. پیام آیه دوم آن است که گاهى امداد الهى، در سرمایه و نفرات تجلّى مى‏یابد.

۴. آموزه آیه براى یهودیان آن است که به تاریخ پیشین خود توجه کنید و درس عبرت بگیرید. (و سرکشى نکنید)


نظرات شما عزیزان:

ea 1376
ساعت16:38---3 اسفند 1391
وای از این انجمن ضاله پاسخ:براي بعضي از كفار اسلام يك دين ضاله است وبراي وهابيت شيعه به عنوان يك مذهب ضاله است وبراي شما نيز انجمن مهدي دلان كه هدف اصلي آن آگاه سازي افراد است و مخالفت با جريان دجال وشيطان پرستي است يك انجمن ضاله است اگر افرادي مثل شما مارا تايد كنند ما بايد به خودمان شك كنيم ولي ما جواب فحش را با فحش نمي دهيم بلكه براي شما دعا مي كنيم كه خداوند شما را در سايه مولايمان حضرت امام مهدي (عج ) هدايت كنند. ياعلي

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 29 / 11 / 1386
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا